سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای


سوناتا

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای 

این روزها خودروسازی هاي شرقی تمام جهان را با محصولات خود تسخیر کرده اند، تویوتا ژاپن و کیا از کره توانسته رقبای سرسختی برای هم باشند.هر دو ماشین تویوتا کمری و هیوندا سوناتا با مدلهای بازطراحی شده برای سال ۲۰۱۸ قرار هست به میدان رقابت بازگردند اما مدلهای ۲۰۱۷ این خودروها هنوز حرف هاي زیادی برای گفتن دارند.

 

این سدان هاي خوشگل، هر دو در زمره برترین ماشین هاي حال آماده بازار ایالات امریکا قرار دارند و توانسته اند فاصله خود با رقبایی هم چون هوندا آکورد، شورلت مالیبو، مزدا ۶ و فورد فیوژن حفظ کنند.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ایدر هیچ یک از این دو ماشین که رقابت تنگاتنگی نیز با یکدیگر دارند، تفاوت محسوسی نسب به مدلهای ۲۰۱۶ دیده نمی‌شود؛ اگرچه کمری با استانداردسازی سیستم چندرسانه اي خود، یک گام جلوتر از سوناتا هست

 

در سنجش اي که در ادامه بین این دو ماشین انجام داده ایم از نظرات کارشناسان و داده هاي مستند شرکت ها و چندین نهاد ذی ربط بهره گیری شده هست. گرچه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در رده بندی نهایی و امتیازاتی که این ماشین ها در نهایت کسب کردند، برخی فاکتورها از جمله مصرف سوخت بهینه و یا فضای صندوق عقب و یا قیمت انها نادیده گرفته شده هست.

 

قیمت

برنده: هیوندا سوناتا

 

قیمت پایه هیوندا سوناتا ۲۰۱۷، رقمی معادل ۲۱۶۰۰ دلار هست که ۱۴۰۰ دلار کمتر از قیمت پایه تویوتا کمری ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.مدل پایه سوناتا هیچ آپشن ویژه اي را در خود نمی‌بیند و آلبوم اي از امکانات استاندارد و مرسوم در ماشین ها مانند بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، پورت USB، سیستم سرگرمی بلولینک، سیستم صوتی با شش بلندگوی استریو، رادیو HD، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، رادیوی ماهواره اي در آن به کار رفته هست.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

امکانات استانداردی که در کمری به کار رفته نیز عبارتند از: دوربین عقب، بلوتوث، صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی، سیستم صوتی مخصوص تویوتا موسوم به ایتون با شش بلندگوی، پورت USB.در این بخش، قیمت پایه ۲۳۰۷۰ دلاری برای مدل پایه کمری کمی گران به نظر میرسد چرا که قیمت پایه ماشین هایي هم چون هوندا آکورد، شورلت مالیبو، فورد فیوژن، مزدا ۶ در حال آماده پایینتر از این رقم میباشند.

 

ایمنی

برنده: مساوی

 

هر دوی این ماشین ها از نظر ایمنی، در شرایط خوبی قرار دارند و توانسته اند برترین نمرات را در تست هاي ایمنی NHTSA و IIHS در بین دیگر رقبا به دست آورند. گرچه در قسمت تصادف از جلوNHTSA، سوناتا توانست عملکرد بهتری از کمری به جای گذارد اما IIHS به تویوتا کمری ۲۰۱۷ نمره ایمنی Pick+ داد

 

و به هیوندا سوناتا ۲۰۱۷ نمره Pick اختصاص داد که هر دو با کمی ناسازگاری جزو نمرات بسیار بینظیر این تست به شمار میروند که گرچه کمری در این قسمت کمی جلوتر از سوناتا قرار داشت.وقتی قرار باشد برای اجتناب از تصادف، فناوری به کمک سرنشینان بیاید، کمری جلوتر از سوناتا قرار می‌گیرد

 

چرا که عملکرد بهتری در این اساس برای نجات جان سرنشینان در هنگام تصادف از خود بر جای گذاشت. گرچه برای بهره مندی از امکاناتی نظیر ترمز اضطراری گذشته از تصادف، پایش نقطه کور، اخطار خروج از خطوط باید به خرید تریم هاي XSE و XLE فکر کنید. که همۀ این امکانات در تریم XSE مبلغ ۳۷۲۰ دلار و در تریم XLE مبلغ ۲۴۷۵ دلار به مبلغ پایه که ۲۶۳۱۰ دلار هست، اضافه میکند.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

برای بهره مندی از حداکثر ایمنی در سوناتا، باید برای خرید تریم limited سوناتا اقدام کنید که قیمت پایه اي معادل ۲۷۱۵۰ دلار دارد و سپس می‌توانید بسته آپشن هاي گوناگون را به آن اضافه کنید. بسته Ultimate این ماشین ۱۷۵۰ دلار قیمت دارد که گذشته از آن شما می بایست بسته فناوری راکه قیمتش ۳۴۰۰ دلار هست

 

را خریداری کرده باشید. با خرید هر دو بسته، آپشن هایي نظیر بازرسی کروز ماشین، پایش نقطه کور، کمک پارک و دوربین عقب، اخطار ترافیک از عقب، بوق اضطراری خودکار، ترمز اضطراری خودکار و اخطار خروج از خطوط را در ماشین خود خواهید داشت.

 

از نظر قیمت، کمری XLE با دقت به رقم ۲۸۷۸۵ دلاری که تمام آپشن هاي همیار راننده را نیز ارائه می‌دهد، بسیار مناسب تر از قیمت سوناتا Limited با بسته Ultimate و فناوری به حساب می‌آید؛ چرا که قیمت این تریم سوناتا بالغ بر ۳۲۳۰۰ دلار هست.

 

راحتی صندلی و طراحی داخلی

برنده: هیوندا سوناتا

 

هیوندا سوناتا ۲۰۱۷ نسبت به تویوتا کمری ۲۰۱۷ از طراحی داخلی زیباتری بهره میبرد و این در حالی هست که از هر دو مدل بعنوان خودروهای ۵ سرنشینی که صندلی هاي راحتی دارند، یاد میشود. در هر دو مدل از مواد مرغوبی برای تولید صندلی ها بهره گیری شده هست چرا که چرم مرغوب و سیستم گرم کن در صندلی هاي جلو و تنظیم

 

برقی صندلی هاي جلو در هر دو مدل دیده می‌شود. گرچه باید گفت که در این اساس، سوناتا چند اپشن بیشتر نسبت به کمری دارد که عبارتند از صندلی هاي اسپورت، تهویه صندلی هاي جلو، به کار گیری گرم کن در صندلی هاي عقب.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

فضایی که پاها در قسمت سرنشینان عقب در سوناتا تعبیه شده نسبت به کمری، بسیار چندان هست اما هر دو مدل بلندی سقف مناسبی دیده میشود؛ بنابراین در این قسمت، هیچ یک بر دیگری برتری ندارند.

 

فناوری داخل کابین

برنده: هیوندا سوناتا

 

فهرست بلند بالای سوناتا در این قسمت، باعث برنده شدن آن هست چرا که امکاناتی مانند بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، پورت USB، سیستم سرگرمی بلولینک، سیستم صوتی با شش بلندگوی استریو، رادیو HD، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، رادیوی ماهواره اي در آن دیده میشود.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

این در حالی هست که امکانات کمری به دوربین عقب، بلوتوث، سیستم صوتی ایتون تویوتا با توانایی تشخیص صدا، صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی، شش بلندگو، پورت USB، خصوصیت Siri Eyes محدود می‌شود. در کمال شگفتی از اپل کارپلی یا اندروید اتو در کمری بهره گیری نشده هست. کار کردن با سیستم سرگرمی هر دو ماشین ساده هست اما به نظر می‌رسد عملکرد بلولینک سوناتا در این قسمت بهتر از ایتون کمری باشد.

 

فضای صندوق عقب

برنده: هیوندا سوناتا

 

صندوق عقب هیوندا سوناتا ۲۰۱۷ فضایی حدود ۱۶٫۳ فوت مکعب می‌باشد که این حجم از فضا، این ماشین را به جادارترین ماشین در این کلاس تبدیل کرده هست. همانگونه که در شمار زیادی از SUV ها میتوان دید، در این ماشین نیز صندوق عقب بدون نیاز به بهره گیری از دست باز می‌شود.نکته دیگری که در این مدل از سوناتا به چشم میخورد، این هست که با تا کردن صندلی هاي عقب آن، فضای بیشتری در صندوق عقب آن خواهید داشت.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

صندوق عقب کمری ۲۰۱۷، فضایی در حدود ۱۵٫۴ فوت مکعب دارد که نسبت به سوناتا ۲۰۱۷، کوچکتر هست اما در بین ماشین هاي میان رده هم چنان در زمره صندوق عقب هاي جادار و بزرگ به شمار می‌رود؛ با تا کردن صندلی هاي عقب این ماشین نیز به فضای صندوق عقب افزوده می‌شود.

 

مصرف سوخت بهینه

برنده: هیوندا سوناتا

 

در بخش مصرف سوخت نیز، هیوندا سوناتا ۲۰۱۷ از رقیب خود یعنی تویوتا کمری ۲۰۱۷ پیشی گرفته هست. سوناتا ۲۰۱۷ با پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری توربوشارژ خود توان حرکتی ۲۸ مایل به ازای هر گالن در شهر و ۳۶ مایل در بزرگراه ها را دارد و این در حالی هست که این اعداد به ترتیب در پیشرانه هاي استاندارد ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر، ۲۵ و ۳۶ هست.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

در تویوتا کمری ۲۰۱۷ تنها شاهد دو ترکیب گوناگون در موتور آن هستیم. کمری ۲۰۱۷ با پیشرانه هاي ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر خود، مسافت ۲۴ مایل به ازای هر گالن در شهر و ۳۳ مایل به ازای هر گالن در بزرگراه ها را طی می‌کنند که این اعداد به ترتیب در موتور بزرگتر کمری یعنی موتورهای ۳٫۵ لیتری شش سیلندر به ۲۱ و ۳۰ تقلیل پیدا میکنند.

 

در هر دو مدل کمری وسوناتای ۲۰۱۷ شاهد عرضه موتورهای هیبریدی نیز هستیم که به ترتیب رکوردهای ۳۸/۴۲ و ۴۵/۳۹ را در مصرف شهری و بزرگراه از خود بر جای گذاشتند.

 

عملکرد

برنده: تویوتا کمری

 

از لحاظ عملکرد و سواری به جرات می‌توان گفت رانندگی با تویوتا کمری لذتبخش تر از هیوندا سوناتا هست. موتور چهار سیلندر به کار رفته در این ماشین برای یک سواری آسان کافی به نظر میرسد و اگر به صورت اختیاری موتور شش سیلندر آن راکه ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد، انتخاب کنید، نهایت لذت سواری را تجربه خواهید کرد.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

بررسی نظرات در مورد کیفیت سواری با هیوندا سوناتا سخت هست چرا که نظرات گوناگونی در مورد این ماشین بیان میشود. برخی از کارشناسان معتقدند موتور ۱٫۶ لیتری و ۲٫۴ لیتری به کار رفته در آن برای یک سواری ایده آل مناسب به نظر می‌رسند اما برخی دیگر این موتورها را برای این منظور کافی نمی‌دانند. اما نظر بیشتر کارشناسان بر این بود که عملکرد موتور توربوشارژ ۲ لیتری و چهار سیلندر این ماشین، ناامید کننده بوده هست.

 

اطمینان

برنده: تویوتا کمری

 

تویوتا کمری یکی از مورد اعتماد ترین محصولات حال خاضر کل صنعت خودروسازی جهان به شمار میرود چرا که گارانتی کلی این ماشین برای سه سال یا طی ۳۶۰۰۰ مایل و گارانتی موتور آن برای ۵ سال یا طی۶۰ هزار مایل هست. سوناتا هم از مورد اعتماد ترین خودروهای بازار به شمار میرود اما امتیازش در برابر کمری کم هست

 

چرا که سوناتا به صورت محدود گارانتی پایه ۵ ساله و یا طی مسافت ۶۰ هزار مایل و گارانتی موتور ۱۰ ساله و یا طی مسافت ۱۰۰ هزار مایل را ارائه می‌کند که استثنا بودن برخی قطعات و حالات گارانتی از میزان اعتبار آن نسبت به کمری می کاهد.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ای

و اما اعلام برنده نهایی …

برنده نهایی: تویوتا کمری

 

با آمار و ارقامی که تنها در این گزارش و ارزیابی به آن پرداختیم نمی‌توان به طور دقیق برنده نهایی را مشخص کرد اما با نگاهی به میزان فروش تویوتا کمری در بازار بزرگ کشور آمریکا و رتبه هایي که این ماشین در رده بندی هاي ماشین هاي میان رده کسب می‌کند به صحت این ادعا که کمری ۲۰۱۷ بهتر از سوناتا ۲۰۱۷ هست، بیشتر پی میبریم.

سوناتا و کمری رقبای سرسخت خودروهای کره ایاحتمالاً در برخی قسمت ها سوناتا برتر از کمری باشد اما نقطه عطف بزرگ تویوتا کمری گارانتی هاي مناسب آن هست که خریداران با گمان آسان می‌توانند آن را خریداری نمایند و از منظر عملکرد نیز اگر ماشینی با موتور ۶ سیلندر را خریداری کنید، برترین تجربیات سواری را با آن خواهید داشت؛

 

اگر چه در برخی موارد مانند مصرف سوخت بهینه یا قیمت سوناتا بهتر از کمری ارزیابی شد اما همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، این معیارها در ارزیابی کلی این گزارش لحاظ نشده اند.

 

 


لینک منبع

به اشتراک بگذارید

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*